My Healthy Moment

Bulgur s uzeným tofu a zeleninou

S uzeným tofu mě poprvé seznámila maminka před několika lety, když se ze dne na den rozhodla, že začne zkoušet nová (a hlavně zdravá) jídla. Vzpomínám si, jak jsem si tehdy v pubertě, obklopená kilem čokolády a zásobená pravidelnou infuzí cukru přímo do krve (ne doslova!), ťukala na čelo a odmítala cokoliv takového jíst. Musím se smát. Mamču zdravé vaření přešlo po pár měsících a tím experimentujícím bláznem jsem se doma, po pár letech stala já sama!

Jako snad všichni studenti, jsem i já většinu času nucena kuchtit něco šíleně rychlého a překvapivě, i levného! (Ani byste nevěřili jak je třeba taková anatomie drahá! A to je to taková.. zábava)
Ale hlavně! Chci, aby takové jídlo mělo i trochu nějakou chuť (ne jako takové suché špagety s kečupem:D) – a to je právě bulgur s tofu a zeleninou! Hotový je do 20 minut (bulgur je má oblíbená rychlopříloha) a pošmáknete si, ani nevíte jak! Navíc díky uzené chuti tofu, ani nepocítíte, že by Vám snad v jídle mohlo chybět nějaké maso a navíc třeba zachráníte zadek nejedné kravičce:) (No, a když nezapomenete vzít v potaz zásadní informaci a to, že tofu stojí asi dvacku:D Padadam – dvě mouchy jednou ranou!)

Úplně nejradši ho mám s hráškem, paprikou a lehce opraženými arašídy, které spolu se sójou, dodávají jídlu takový krásný nádech Asie. A to prostě chcete, když celý dny jenom sedíte, šprtáte a sledujete fotky lidí, jak poznávají svět. Ach, aspoň máme ten bulgur no.
Ale ne, vážně! Ta kombinace chutí je prostě ne-sku-teč-ná.
A víte co, asi už nemám víc co dodat (vlastně mě spíš zase chytá hlad!), tak jdem na to, ať to máme rychle za sebou!

Suroviny:

Na jednu porci:
60g bulguru za syrova
100g uzeného tofu
2 lžíce hrášku
nakrájená paprika
červená cibule na kostičky
sůl a pepř
lehce opražené arašídy
kokosový olej

Postup:

Nejprve si uvaříme bulgur dle návodu.
Na pánvi rozpálíme kokosový olej, zpěníme cibulku, přidáme uzené tofu nakrájené na kostičky a opékáme do zlatova. Přimícháme bulgur, arašídy, hrášek a papriku, necháme prohřát a podle chuti osolíme a opepříme!

MOHLO BY SE VÁM TAKÉ LÍBIT

5 komentářů

  1. Odpovědět

    Jitka

    Listopad 18, 2017

    Moc se mi Váš blog líbí, krásné recepty, moc milé texty, radost číst. Snad se na mne nebudete zlobit za tento komentář, já Vám nechci kazit radost z tohoto jídla, protože radost z vaření a nových surovin je to pravé kouzlo pro zdravé vaření, jen mi to nedá… no, já jen, že zrovna nefermentovaná sója vlastně moc zdravou potravinou není… Nic proti chuti, nic proti tomu, že je to krásné levné studentské jídlo, jen abyste nebyla zklamaná, vážně to není až tak ideální potravina. Z nefermentovaných sojových výrobků patří k jedněm z nejlépe stravitelných, ale stále obsahuje antinutriční látky, fytoestrogeny (pro ženy v přechodu super, ale pro jiné skupiny obyvatelstva to tak zářné není), goitrogenní látky (což ale pro úplně zdravého člověka obvykle takový problém není, ale leckdo si to dnes musí bohužel hlídat), … sóju je lepší (zdravější a vhodnější) jíst spíše ve fermentované podobě.

  2. Odpovědět

    Míša

    Srpen 7, 2017

    Musím rozhodně vyzkoušet! Tofu si připravuju ráda, a bulgur taky, ale ještě sem ho nikdy nekombinovala. Takže zítra nakoupím ve zdravé a šup šup! 🙂

  3. Odpovědět

    Péťa E.

    Leden 3, 2017

    Ahoj Betty! Musím Ti moc pochválit desing blogu a krásný název a hlavně Ti chci popřát hodně štěstí s blogem. 🙂 Mám radost, že jsi se do toho dala.

    • Odpovědět

      Alžběta Rohová

      Leden 4, 2017

      Hrozně moc děkuji Peti! <3

  4. Odpovědět

    jednoroh

    Leden 3, 2017

    Mile mě pobavil ten začátek, protože jsem si úplně vzpomněla na sebe :D. Dříve jsem nad vším, co i jen trochu zavánělo něčím zdravým, ohrnovala nos, i když mamka pořád tvrdila, jak je to dobré. No a dneska jsem to já, kdo doma znovu zavádí podobná jídla, jako je tohle. A tohle je kombinace všeho, co mám moc ráda, takže to musím rozhodně vyzkoušet, děkuji :).

OKOMENTOVAT