Zdravá svačina třikrát jinak

Připraveno ve spolupráci s Billa CZ

Svačíte? Já ano! A moc ráda.
Upřímně už si ani nedokážu představit den, kdy bych si v odpoledních hodinách neudělala něco menšího k jídlu, abych zahnala hlad před dalekou večeří. A stejně jako tomu je u mých běžných velkých jídel, dbám i u těch malých na to, aby byly snadné, chuťově dobré a nutričně výživné.

V tomto článku jsem pro Vás připravila tři ne úplně tradiční formy zdravých svačin
(potřít chleba máslem a poklást sýrem se šunkou, zvládne snad úplně každý, co si budem povídat..tak proč to trochu neokořenit!)
Inspirace navíc není nikdy dost! Pokud byste tedy rádi vyzkoušeli zase něco trochu jiného, budu ráda, když Vám budu tímto článkem alespoň trochu nápomocná.🖤

Dva ze tří receptů zahrnují kombinaci slanou, jeden jsem pak připravila na sladko speciálně pro ty, co se k odpolední kávičce rádi zakousnou do něčeho sladšího (třeba jako já, haha).

Rozhodně mi pak nezapomeňte dát opět vědět, jak se Vám líbí a co víc, jak Vám chutnají! ❤️

1. S uzeným lososem, avokádem a mozzarellou

Suroviny

chléb dle vlastního výběru
1 zralé avokádo
plátky uzeného lososa
šťáva z ¼ citronu
baby mozzarella
sůl a pepř
červená cibule nakrájená na kolečka
na ozdobu: rukola

Postup

Avokádo rozmačkáme vidličkou, smícháme s citronovou šťávou a podle chuti osolíme a opepříme. Na plátek námi zvoleného chleba naneseme takto připravenou avokádovou směs, kolečka červené cibule, plátky uzeného lososa a mozzarellu. Dozdobíme rukolou a podáváme.

2. S humusem z červené řepy a kozím sýrem

Suroviny

chléb dle vlastního výběru
plechovka sterilizované cizrny (lze použít i cizrnu doma uvařenou)
šťáva z ½ citronu
2 uvařené červené řepy
stroužek česneku
lžíce tahini (sezamová pasta)
sůl a pepř
kozí sýr
na ozdobu: rukola

Postup

Nejprve si připravíme hummus. Propláchnutou cizrnu, červenou řepu, česnke, citronovou šťávu, a tahini vložíme do mixéru a rozmixujeme dohladka. Podle chuti osolíme a opepříme.
Hummus natřeme na plátky libovolně zvoleného chleba, posypeme rozdrobeným kozím sýrem a ozdobíme rukolou.

3. S ricottou, mozzarellou a borůvkami

Suroviny

chléb dle vlastního výběru
ricotta
baby mozzarella
borůvky
med
oříšky
tymián (libovolné)

Postup

Plátek chleba namažeme ricottou, poklademe kolečky mozzarelly, borůvkami, zasypeme oříšky a pokapeme trochou medu. Na závěr můžeme ozdobit trochou čerstvého tymiánu.

MOHLO BY SE VÁM TAKÉ LÍBIT

OKOMENTOVAT